Keyguru box v hotelu Arko zachránil majitelům osobní život a teď jim šetří 100 000 Kč/měsíc
Recepce v hotelu Arko byla vždy v provozu 24/7. Mezi časté hosty patří pracovníci na služebních cestách i návštěvníci koncertů v O2 aréně, a tak to je takřka nutnost. Během covidu ale nonstop provozu museli majitelé obětovat osobní život – na recepci se střídali jen ve dvou a doma se vůbec nepotkali. Vše zachránil až Keyguru box. V covidu ho zaměstnali na noční směnu a tam zůstal až doteď. Měsíčně tak hotel ušetří 100 tisíc, které by jinak zaplatil za brigádníky na recepci.
Hotel Arko je jasnou volbou pro všechny, kdo se chystají na koncert do O2 arény nebo na Výstaviště v Letňanech. Poloha 200 metrů od metra Střížkov vyhovuje i turistům navštěvujícím Prahu, kteří nechtějí bydlet v rušném centru.
Část pokojů v hotelu už prošla stylovou rekonstrukcí.
V týdnu i o víkendech je hotel s 25 pokoji obsazený z 85–100 %. Pro pohodlný check-in hostů v jakoukoliv denní i noční hodinu tak nabízí nonstop recepci. Noční směnu na recepci má už ale 3 roky na starost Keyguru box.
Recepce zůstává v noci neobsazená, ale to nic nemění na tom, že se hosté mohou ubytovat nonstop.
Covid rozhodl – noční check-in musí být bezkontaktní
Noční provoz recepce se totiž ukázal jako obrovská přítěž v době pandemie covid-19. „Asi nejzásadnější situace byla, když jsme během covidu v hotelu fungovali pouze ve dvou, abychom z pandemie vyšli a hotel zachránili. Já přes den a muž v noci, doma jsme se tak potkávali minimálně. Díky Keyguru jsme i bez personálu mohli opět trávit společně večery doma,“ popisuje náročné období Barbora Bělková, spolumajitelka hotelu Arko.
Spolumajitelka hotelu vidí přínos Keyguru boxu v úspoře nákladů i pohodovější pracovní době pro vedení i zaměstnance.
A jak to bez Keyguru bezkontaktní recepce fungovalo v běžném provozu? Hotel musel mít v záloze neustále brigádníky. To znamenalo zbytečné finanční náklady. Nebylo totiž možné povolat je do práce pouze v době, kdy byli opravdu potřební. Směny se musely plánovat v předstihu, a tak to byly často pouze peníze vyhozené z okna.
Keyguru box ušetří hotelu 100 tisíc korun měsíčně
Místo brigádníků se teď o noční příjezdy stará Keyguru box. To pro hotel Arko představuje úsporu kolem 100 tisíc korun měsíčně. A spokojenější jsou i zaměstnanci. Zůstala jim stejná mzda, ale měsíčně odpracují méně hodin, protože už neslouží noční směny.
Pohodovější pracovní dobu si užívá personál i vedení hotelu. „Další situace, kdy nás Keyguru zachránilo, bylo, když jsem musela odjet rychle se synem na pohotovost. Stačilo klientům rozeslat informační e-mail, vložit klíče do boxu, zavřít a v klidu odjet,“ vysvětluje Barbora Bělková.
Díky Keyguru boxu už zaměstnanci hotelu neslouží noční směny.
Obavy ze ztráty hostů se nepotvrdily, Keyguru box ubytuje 50 hostů/týden
Keyguru box využívá pro převzetí klíčů asi 50 hostů týdně, to je přibližně 30 % zákazníků. Za tři roky, co je box v hotelu Arko v provozu, si v něm klíče vyzvedlo tisíce hostů. A možnost bezobslužné recepce si chválí. „Hosté jsou překvapeni, jak snadné je se u nás ubytovat. Ani starší lidé nemají žádný problém“, hodnotí Barbora Bělková a dodává: „s Keyguru jsme velmi spokojeni, od počátku jsme nezaznamenali jediný problém či výpadek.“
S vyzvednutím klíčů v Keyguru boxu si poradí každý, stačí naťukat kód na displeji.
Samozřejmě pro management hotelu nebyl přechod na bezkontaktní recepci bez obav. Majitelé váhali hlavně kvůli strachu ze ztráty walk-in klientů a hostů, kteří nemají platební karty. Jejich obavy se ale nepotvrdily. Naopak se elegantně zbavili problémových hostů, kteří se na recepci dožadovali pokoje, i když bylo plně obsazeno. Teď si hosté mohou volný pokoj rezervovat online, a když není k dispozici, ani se do hotelu nedostanou.
Kolik stojí Keyguru box
Jak probíhá instalace? Kdy můžu celé řešení mít, zvládnu to napojit na náš rezervační systém?
Zjistit to hnedHotel instaloval 9 přihrádek, stačilo přivést elektřinu do chodby
Instalace Keyguru boxu v hotelu Arko proběhla bez problémů. Bylo pouze potřeba přivést elektřinu do vstupní chodby, kde je box umístěný. Hotel využívá box s 9 přihrádkami, což na noční příjezdy stačí. Na konci směny do něj recepční umístí klíče a rozešle informační e-mail s přístupovými PIN kódy.
Ke Keyguru boxu bylo jen potřeba přivést elektřinu, kabely se skryly do lišty.
Hosté tak přesně vědí, kde na ně bude klíč čekat a můžou se ubytovat během několika vteřin – stačí namačkat PIN na displeji a vytáhnout klíč z přihrádky. Momentálně v hotelu nevyužívají integraci na svůj rezervační systém Hoteltime a pracují přímo se systémem Keyguru. Do budoucna však uvažují o plné automatizaci recepce.
V budoucnu bude recepce hotelu Arko plně automatizovaná
Majitelé hotelu si všímají, že po covidu se chování hostů změnilo a nahrává automatizaci. Hosté jsou pružnější, rezervace ubytování dělají maximálně s 14denním předstihem. Mnohem přístupnější jsou i v přijímání bezobslužné recepce.
Před pandemií byla role recepčního zásadní, protože první kontakt tvořil první dojem hosta a od toho se odvozoval dobrý pocit z celého pobytu. „Nyní myslím, že se dá nahradit dobře napsaným informačním e-mailem, aby klient cítil, že se má na koho obrátit se svými dotazy, i když se třeba s recepční nepotká,“ říká Barbora Bělková.
Proto v hotelu Arko do budoucna počítají s tím, že provoz recepce plně automatizují. To je pro nás otázkou jednoho dne. Keyguru box vyměníme za větší, aby měl každý pokoj svoji přihrádku a integrujeme ho s rezervačním systémem. Pak už vše běží samo bez nutnosti obsluhy.
Zaujalo vás řešení bezobslužné recepce?
Rádi byste svým hostům nabídli něco navíc a ušetřili náklady na fyzickou recepci tam, kde se to nevyplatí?
Chci vědět víc