Zážitkové služby v Botelu Marina doplnila bezobslužná recepce s Keyguru. Záchranou kotvu hodí i při výpadku personálu

Stylová atmosféra lodi, útulné kajuty a ochotný personál. Ubytování v Botelu Marina v Praze vyhledávají cestovatelé z celého světa, kteří touží po netradičním zážitku a kvalitním přespání v samém srdci české metropole. Pro hotel na Vltavě je v centru pozornosti zákaznická zkušenost a majitelé hledali cestu, jak ještě více zjednodušit check-in a vyjít vstříc těm hostům, kteří přijíždějí mimo pracovní dobu recepce či preferují co největší soukromí. Díky možnosti automatizace recepce s Keyguru boxy navíc vedení dostalo do rukou nástroj, který pomůže uhasit případnou mimořádnou personální krizi.

Osobní přístup k hostům v DNA provozu botelu a automatizace jako vítaný doplněk služeb

Marina se profiluje jako butikový hotel a multifunkční eventový prostor. Nabízí ubytování v 34 pokojích kategorie Standard, Superior a Superior s výhledem, odpočinkovou zónu a restauraci. Je také vyhledávaným místem pro pořádání akcí, které využívají horní palubu SunDeck s kapacitou 350 osob, uzavřenější Klub s přístupem na menší palubu a kapacitou až 130 lidí, případně další menší prostory na lodi.

Stylové ubytování s výhledem na řeku láká návštěvníky z celého světa

Mezi klienty tak patří převážně individuální leisure cestovatelé, ale také firemní klientela, která hledá originální prostor pro pořádání teambuildingů, přednášek, koncertů nebo festivalů. K flexibilitě využití provozu a komunitnímu charakteru přispívá nejen unikátní design, ale také umístění. Botel Marina trvale kotví v klidné části Prahy nedaleko Libeňského mostu. Lokalita přináší tolik vyhledávaný klid a relax. Zároveň je v docházkové vzdálenosti od pulzujících čtvrtí Karlína a Holešovic.

Botel Marina těží ze své unikátní lokality a je oblíbeným místem i pro pořádání eventů

Jedním z hlavních prodejních argumentů značky (tzv. unique selling points) je zaměření na zákaznickou zkušenost. Jako součást vize, mise a hodnot uvádí Botel Marina motto: „Místo, kde nejste jen číslem, ať už jste pracovník nebo host“ a také „Den za dnem každému hostovi nabídneme ten pravý zážitek z ubytování na lodi a nezapomenutelný čas strávený u vody“.  To se propisuje i do nabídky služeb.

Kromě ubytování v moderních designových kajutách si hosté můžou odpočinout v relax zóně s Game Room – hernou s kulečníkem, projekcí a řadou společenských her. Užít naplno pobyt u vody zapůjčením paddle boardů nebo vyrazit do víru města na některou ze speciálních prohlídek. Důležitou součástí je také gastronomie. Od kreativních bufetových snídaní v místní restauraci, celodenního drobného občerstvení na recepci nebo možnosti dodatečného cateringu přímo do kajuty.

Po příjezdu se hosté dočkají osobního uvítání v podobě welcome drinku, během pobytu je jim k dispozici voda purifikovaná minerálními kameny – křišťálem a kalcitem. Na palubě hosté mohou bydlet i se svými zvířecími mazlíčky.

Recepce jako tvář a hlas hotelu je zde důležitou součástí značky a zákaznické zkušenosti

Právě důraz na detaily, osobní přístup obsluhy a širokou nabídku služeb je klíčový. A zkušený personál recepce, restaurace a eventový manažer jsou významnou součástí zákaznické zkušenosti.

„Naší vizí není přetechnizovaný hotel, v tomhle ohledu jsme trochu old school. Recepční má svoji nenahraditelnou funkci. Je pro nás tváří hotelu – má hosta pozdravit, bavit se s ním a předat informace. U něj se vytváří první dojem z pobytu, který bývá často rozhodující,“ vysvětluje Martin Navrátil, provozní manažer botelu.

Botel Marina se vydal jinou cestou, než kterou obvykle volí hotelové provozy. Plná automatizace recepce tady nebyla v souladu s konceptem ani primárním cílem. Naopak, kvůli zajištění doplňkových služeb jako jsou eventy majitelé provozní hodiny recepce posílili, takže je otevřena každý den od 7:30 do 23 hodin. Kombinace klasické fyzické a samoobslužné recepce s Keyguru boxy ale zapadlo do strategie nabídnout řešení na míru těm hostům, kteří preferují více soukromí a časovou flexibilitu příjezdu a odjezdu.

Management se rozhodl pro propojení pouze části pokojů a instaloval 9 Keyguru boxů s integrací na hotelový systém Previo. Pro bezpečný vstup na loď i mimo otevírací hodiny recepce pak zvolili službu „elektronického vrátného“, systém GateKeeper, který pomocí unikátního kódu zabezpečuje vstup pouze ubytovaným hostům.

Kolik stojí Keyguru box

Jak probíhá instalace? Kdy můžu celé řešení mít, zvládnu to napojit na náš rezervační systém?

Zjistit to hned

Flexibilitu a soukromí bezobslužné recepce volí 10 % hostů, vyřešila noční příjezdy

Snadný check-in na pár kliků si v Botelu Marina vybere každý desátý host. Zavedení automatizované recepce rozšířilo nejen obslužnost a pohodlí hostů, přineslo také ulehčení po personální stránce.

„Dříve jsme na noční příjezdy čekali po pracovní době. K předání klíčů jsme využívali i malý sejf mimo prostory botelu. Navyšovalo to nároky i náklady na zaměstnance a z hlediska bezpečnosti to nebylo ideální,“ hodnotí Martin Navrátil. Samotná úspora na přesčasech činí sice jen 3000 Kč měsíčně, ale výrazně ulehčila plánování směn.

Dnes vše funguje jednoduše. Hosté vyplní všechny údaje o rezervaci online, systém komunikuje například i s cizineckou policií a zasílá povinné hlášení o pobytu cizinců.

Po zadání kódu do Keyguru boxu u vchodu si host může sám vyzvednout klíče a ubytovat se.

Klienti po zaplacení rezervace obdrží do e-mailu unikátní kód, který má dvojí funkci. Slouží jako PIN pro otevření automatických dveří u vchodu do botelu, hosté tedy mají snadný přístup do lodi při příjezdu v kteroukoliv denní nebo noční hodinu. Hned po vstupu jej znovu zadají u Keyguru boxu, a otevřou si tak přihrádku s klíčem od pokoje. V průběhu pobytu mohou hosté box využívat na odložení klíčů například před cestou do města, a vyhnout se tak problémům s jejich případnou ztrátou. 

Zprovoznění samoobslužné recepce si nevyžádalo složité technické úpravy.

Díky propojení s hotelovým systémem Previo mají teď majitelé dokonalý přehled o pohybu v hotelu, použití kódu u vstupních dveří i vyzvednutí klíčů. Instalace celého zařízení byla technicky jednoduchá, k provozu byla potřeba pouze fyzická instalace boxu na stěnu, elektřina a Wi-Fi. Náklady na provoz jsou oproti jiným řešení nízké, platí poplatek na měsíční bázi. Keyguru zajistilo také proškolení personálu a zákaznickou podporu. 

Pomoc při mimořádných situacích a multifunkční využití

Samoobslužná recepce botelu slouží také jako pojistka při výpadku personálu a majitelé uvažují i o dalším možnostech.

„S boxy počítáme v případě krize, když nebudeme mít lidi na recepci třeba kvůli chřipkové epidemii. Uvažovali jsme také o krátkodobém zkrácení odpoledních směn například v méně vytížených podzimních měsících, kdy řešíme pouze jednotky nájezdů hostů,“ vypočítává Martin Navrátil.

Kódované přihrádky do budoucna nemusí sloužit pouze klíče od jednotlivých pokojů, ale také být schránkou na klíče pro doplňkové služby jako je herna nebo jednotlivé salonky na lodi. Společně s využitím generování kódu u vchodových dveří skrze GateKeeper můžou být zajímavým doplňkem při organizaci eventů, na které se botel specializuje.

Zaujalo vás řešení bezobslužné recepce?

Rádi byste svým hostům nabídli něco navíc a ušetřili náklady na fyzickou recepci tam, kde se to nevyplatí?

Chci vědět víc