Keyguru case study: Samoobslužná recepce vyřešila Penzionu Palouček pozdní check-iny

Kdo si vezme přesčas a bude čekat na hosta, který má zpoždění? Tuto otázku řešili v Penzionu Palouček Praha několikrát do měsíce. Ale platit nočního recepčního kvůli pár pozdním příjezdům bylo zbytečné. Díky Keyguru boxu tento problém vyřešili za zlomek nákladů. A další přínos? Penzion teď nemusí odmítat hosty, kteří požadují noční check-in. Samoobslužná recepce totiž funguje nonstop.

Penzion Palouček –⁠ rodinné ubytování na Praze 4

Moderní penzion s příjemnou a domácí atmosférou se nachází na Praze 4, nedaleko Vyšehradu. Penzion Palouček nabízí studia a apartmány s kuchyňkou, které se hodí pro krátkodobé i dlouhodobé pobyty. Hosté se sem rádi vrací, a tak velkou část klientely tvoří pravidelní návštěvníci.

Během pandemie se však naplno ukázala jedna slabina penzionu –⁠ pozdní příjezdy.

Recepce jen do 20 hod. = problém s pozdními příjezdy

Recepce v penzionu dříve fungovala pouze do 20 hodin. Na hosty, kteří se chtěli ubytovat později nebo se zdrželi cestou, museli čekat recepční. Ti jsou ale mimopražští, a proto často musela převzít směnu manažerka penzionu. Noční check-iny tak vyžadovaly spoustu plánování, přesčasů a někdy i odmítnutí rezervací.

Keyguru box šetří spoustu času nejen recepčním, ale i manažerce penzionu Kateřině Novákové: „Mně osobně to ulevilo, že tady nemusím na nikoho čekat třeba do půlnoci.“
Keyguru box šetří spoustu času nejen recepčním, ale i manažerce penzionu Kateřině Novákové: „Mně osobně to ulevilo, že tady nemusím na nikoho čekat třeba do půlnoci.“

Situaci ještě zkomplikovala pandemie covidu –⁠ pokud někdo onemocněl, nezvládal penzion vykrýt ani standardní směny, natož pozdní příjezdy.

Palouček se rozhodl pro samoobslužnou recepci

Jak vyřešit problém s personálem a zároveň nabídnout hostům lepší služby? Penzion Palouček se obrátil na Keyguru a společně jsme spustili bezobslužnou recepci, včetně GateKeeperu –⁠ automatického vrátného u vstupní brány. Navíc jsme vše propojili se systémem Previo, který v penzionu používají pro správu rezervací

GateKeeper hlídá u vstupní brány, aby se do penzionu dostal jen ten, kdo má přístupový kód.

Manažerka Kateřina Nováková si pochvaluje, že má teď penzion možnost nočního check-inu, který hosté zvládnou zcela samostatně. Samoobslužná recepce s Keyguru boxem se osvědčila i v situaci, kdy všichni zaměstnanci onemocněli. „Když jsme tady všichni měli covid, tak se to zvládlo. To nám hodně pomohlo, že se udělali self check-iny a nemusel tady nikdo být.“

Keyguru box umožní hostům check-in 24/7 bez přítomnosti recepčního. Zjistěte, jak pomůže nonstop bezobslužná recepce i vám.

Jak probíhala instalace Keyguru boxu a Gatekeeperu

Při instalaci Keyguru boxu nás čekala výzva –⁠ box vyžaduje připojení do elektřiny a na recepci bohužel nebyla k dispozici. Po dohodě s penzionem jsme nakonec zvolili instalaci před hlavními vchodovými dveřmi, hned vedle zvonků.

Tady je Keyguru box pod střechou, chráněn před deštěm a sněhem. To je jediný požadavek pro jeho bezproblémové fungování ve venkovním prostředí, jinak si poradí s teplotami od -10 °C až do 40 °C.

Instalovali jsme Keyguru box s pěti přihrádkami, který pro současné potřeby penzionu bohatě stačí –⁠ kvůli pandemii je většina pobytů dlouhodobá a příjezdů není tolik. Do budoucna není problém vyměnit box za větší.

Kromě Keyguru boxu jsme instalovali ještě GateKeeper u vchodové brány. I přes původně chybějící zdroj elektřiny jsme našli funkční řešení i tady a Penzion Palouček si zachoval zamčený vstup na pozemek. Pro hosty není vstup přes automatického vrátného žádná komplikace navíc –⁠ přístupový kód je stejný jako do boxu.

automatický vchod
Na displeji GateKeeperu se zadá stejný kód jako na Keyguru boxu.

Jak probíhá check-in se samoobslužnou recepcí?

Ubytování v Penzionu Palouček pomocí samoobslužné recepce s Keyguru boxem je velmi jednoduché a uživatelsky přívětivé. Host to zvládne ve čtyřech krocích:

  1. Host obdrží přístupový kód do e-mailu a SMS.
  2. Nejprve zadá kód na displeji GateKeeperu a otevře si hlavní bránu.
  3. U vchodových dveří naťuká kód na displeji Keyguru boxu a z něj si vezme čip k pokoji.
  4. Pomocí čipu si host otevře hlavní vchodové dveře do penzionu i dveře od svého pokoje.
Když host zadá správný kód, otevře se přihrádka Keyguru boxu, odkud si vezme čip od svého pokoje.

Po půl roce používání bezobslužné recepce někteří hosté penzionu dokonce sami vyžadují samostatný check-in s Keyguru boxem. „Najdou se hosté, kteří už vyloženě chtějí mít klíč v boxu, protože nevědí, v kolik hodin přijedou.“

Penzion Palouček už nepřichází o rezervace

Hlavní přínos samoobslužného ubytování s Keyguru boxem? Pro Palouček rozhodně vyřešení pozdních příjezdů. Manažerka dále zdůrazňuje, že penzion má nově možnost nočního check-inu, a díky tomu už nepřichází o rezervace. „Hosté se třeba ptají, přilítá mi letadlo o půlnoci, můžete mě ubytovat? A kdybychom mu řekli bohužel ne, tak bychom o tu rezervaci přišli.“

Řešíte podobný problém jako Penzion Palouček? Nebo vám jde primárně o úsporu mzdových nákladů? Zjistěte, v čem všem vám Keyguru box pomůže.