Hotel Adler vyřešil nedostatek personálu pomocí bezobslužné recepce s Keyguru boxem. Ten si na víkendové směny nestěžuje

Nedostatek pracovních sil po pandemii covid-19 dopadl i na menší rodinný Hotel Adler v Českých Budějovicích. V hotelu zůstala jen jedna recepční, noční a víkendové směny pokrývá Keyguru box. Chytré řešení tak uhasilo problém s nedostatkem personálu a navíc přineslo úsporu provozních nákladů.

Rodinný hotel řešil personální krizi během covid-19

Tříhvězdičkový Hotel Adler v Českých Budějovicích je rodinný podnik s 24 pokoji a kapacitou 50 lůžek. Nachází se v klidné části města asi 20 minut chůze od historického centra. Klientelu tvoří turisté, rodiny s dětmi i pracovníci na služebních cestách.

Dříve měl hotel nonstop recepci, kde se střídaly dvě zaměstnankyně. Jenže s příchodem pandemie covid-19 nastal problém – hotel musel v rekordním čase zredukovat počet zaměstnanců na minimum. Po skončení pandemie se zase potýkal s tím, že nemůže najít spolehlivé pracovníky. „Doba se posunula tak, že o víkendu už nikdo moc pracovat nechce,“ popisuje personální potíže majitel hotelu Denis Mařík. Řešením se stala bezobslužná recepce s Keyguru boxem.

Keyguru box se postará o noční i víkendové směny

Hotel Adler používá rezervační systém Previo. Právě na něj se jednoduše propojí Keyguru box, který slouží k předávání karet od pokojů. Takové řešení umožnilo výrazně zjednodušit a zautomatizovat provoz. Recepční přichází až v 15:00 a zůstává do 20:30. Už neslouží noční směny a o víkendech pracuje jen jednou za 14 dní.

V nočních hodinách a o zbylých víkendech obslouží hosty Keyguru box. A pokud mají hosté jakýkoliv problém, můžou zavolat přímo majiteli hotelu. V ranních hodinách jim je k dispozici zaměstnanec, který připravuje snídaně.

V ceně pokoje v Hotelu Adler je zahrnuta i bohatá snídaně.

Jediná recepční zvládá díky Keyguru tolik, co dřív dvě

Díky zefektivnění provozu s Keyguru boxem se v Hotelu Adler počet recepčních snížil ze dvou na jednu. A to znamená také o jednu výplatu méně. Za provoz Keyguru boxu platí hotel v řádech tisíců korun měsíčně. Celkově tak majitel vyčíslil úsporu asi na 65–70 % nákladů na mzdu jedné recepční. „A i ta recepční je spokojenější, že tam nemusí trčet od rána do večera, jak to bývalo dřív,“ pochvaluje si.

Recepční teď má větší flexibilitu, o víkendu si může odjet domů nebo nakoupit. V klidu vyřizuje e-maily, telefonáty a faktury. Pokud očekává příjezd hostů, může je obvolat a připravit jim kartu od pokoje do boxu. Úplně bez recepční to ale nejde, protože stále vyřizuje rezervace z různých platforem a e-mailů, stará se také o fakturaci.

Kolik stojí Keyguru box

Jak probíhá instalace? Kdy můžu celé řešení mít, zvládnu to napojit na náš rezervační systém?

Zjistit to hned

Box nechali zabudovat do zdi, aby lépe zapadnul do designu hotelu

Zavedení bezobslužného řešení pro Hotel Adler bylo jednoduché, protože už používali Previo, které lze s boxem plně integrovat. Složitější práci tak znamenala pouze fyzická instalace boxu. Box umístili pod schody, které vedou k recepci. Na místo se musela přivést elektřina a z estetických důvodů se rozhodli pro částečné zabudování boxu do zdi. Ze stěny vystupuje pouze dřevěný rámeček, podobně jako je to u okénka recepce. Box tak do designu hotelu hezky zapadnul.

Vedle boxu je umístěný návod k použití a telefonní kontakt, pokud by si hosté nevěděli rady.

Ale jak se hosté k boxu dostanou, když je umístěný až v chodbě recepce? Pro vstup do hotelu používají elektronického vrátného – Gatekeeper. Pro otevření hlavních dveří hosté zadají stejný kód jako pro vyzvednutí karty v Keyguru boxu. Během pobytu už se můžou sami rozhodnout, jestli si hlavní dveře budou otevírat kódem nebo přiloží kartu ke čtečce.

Otevření hlavních dveří kódem využívají i zaměstnanci hotelu. Výhodou je, že s sebou nemusí nosit kartu.

Obavy, že si starší hosté neporadí s bezobslužnou recepcí, se nepotvrdily

Majitel hotelu měl nejprve obavy, zda si hosté na bezobslužnou recepci zvyknou. A to zejména starší hosté. „Při snídani se na zpětnou vazbu ptáme a musím říct, že je docela kladná,“ říká s úsměvem. Někteří hosté přiznávají, že po obdržení e-mailu s instrukcemi měli trochu obavy, ale jakmile k boxu přijdou, vše je velmi intuitivní.

Totéž platí o vstupu do hotelu přes Gatekeeper. „Vidím to i na kameře, že je to v pohodě, že přijdou a hned naťukají kód,“ říká Denis Mařík. Hotel odesílá kódy ve chvíli, kdy jsou pokoje uklizené a připravené. V méně vytížené dny se tak hosté mohou ubytovat i dříve.

Jakmile jsou pokoje uklizené, obdrží hosté kód pro vyzvednutí karty do e-mailu a SMS.

Automatizace recepce podrží hotel, i když někdo onemocní

Keyguru box je zárukou hladkého fungování recepce za každé situace. V klasickém provozu hotelu by nebylo příliš moudré spoléhat pouze na jednu recepční. Co když onemocní nebo má zrovna dovolenou? I v takových případech zaskočí Keyguru box. Díky propojení na rezervační systém Previo může fungovat zcela automaticky.

Zaujalo vás řešení automatizace recepce a vstupu v Hotelu Adler? Rádi byste svým hostům nabídli něco navíc a posílili hotel po provozní stránce?

Zaujalo vás řešení bezobslužné recepce?

Rádi byste svým hostům nabídli něco navíc a ušetřili náklady na fyzickou recepci tam, kde se to nevyplatí?

Chci vědět víc