Hotel Adler vyřešil nedostatek personálu pomocí bezobslužné recepce s Keyguru boxem. Ten si na víkendové směny nestěžuje
Nedostatek pracovních sil po pandemii covid-19 dopadl i na menší rodinný Hotel Adler v Českých Budějovicích. V hotelu zůstala jen jedna recepční, noční a víkendové směny pokrývá Keyguru box. Chytré řešení tak uhasilo problém s nedostatkem personálu a navíc přineslo úsporu provozních nákladů.
Rodinný hotel řešil personální krizi během covid-19
Tříhvězdičkový Hotel Adler v Českých Budějovicích je rodinný podnik s 24 pokoji a kapacitou 50 lůžek. Nachází se v klidné části města asi 20 minut chůze od historického centra. Klientelu tvoří turisté, rodiny s dětmi i pracovníci na služebních cestách.
Dříve měl hotel nonstop recepci, kde se střídaly dvě zaměstnankyně. Jenže s příchodem pandemie covid-19 nastal problém – hotel musel v rekordním čase zredukovat počet zaměstnanců na minimum. Po skončení pandemie se zase potýkal s tím, že nemůže najít spolehlivé pracovníky. „Doba se posunula tak, že o víkendu už nikdo moc pracovat nechce,“ popisuje personální potíže majitel hotelu Denis Mařík. Řešením se stala bezobslužná recepce s Keyguru boxem.
Keyguru box se postará o noční i víkendové směny
Hotel Adler používá rezervační systém Previo. Právě na něj se jednoduše propojí Keyguru box, který slouží k předávání karet od pokojů. Takové řešení umožnilo výrazně zjednodušit a zautomatizovat provoz. Recepční přichází až v 15:00 a zůstává do 20:30. Už neslouží noční směny a o víkendech pracuje jen jednou za 14 dní.
V nočních hodinách a o zbylých víkendech obslouží hosty Keyguru box. A pokud mají hosté jakýkoliv problém, můžou zavolat přímo majiteli hotelu. V ranních hodinách jim je k dispozici zaměstnanec, který připravuje snídaně.
V ceně pokoje v Hotelu Adler je zahrnuta i bohatá snídaně.
Jediná recepční zvládá díky Keyguru tolik, co dřív dvě
Díky zefektivnění provozu s Keyguru boxem se v Hotelu Adler počet recepčních snížil ze dvou na jednu. A to znamená také o jednu výplatu méně. Za provoz Keyguru boxu platí hotel v řádech tisíců korun měsíčně. Celkově tak majitel vyčíslil úsporu asi na 65–70 % nákladů na mzdu jedné recepční. „A i ta recepční je spokojenější, že tam nemusí trčet od rána do večera, jak to bývalo dřív,“ pochvaluje si.
Recepční teď má větší flexibilitu, o víkendu si může odjet domů nebo nakoupit. V klidu vyřizuje e-maily, telefonáty a faktury. Pokud očekává příjezd hostů, může je obvolat a připravit jim kartu od pokoje do boxu. Úplně bez recepční to ale nejde, protože stále vyřizuje rezervace z různých platforem a e-mailů, stará se také o fakturaci.
[sc name=“cta_box_keyguru_box_case_studies_middle“][/sc]
Box nechali zabudovat do zdi, aby lépe zapadnul do designu hotelu
Zavedení bezobslužného řešení pro Hotel Adler bylo jednoduché, protože už používali Previo, které lze s boxem plně integrovat. Složitější práci tak znamenala pouze fyzická instalace boxu. Box umístili pod schody, které vedou k recepci. Na místo se musela přivést elektřina a z estetických důvodů se rozhodli pro částečné zabudování boxu do zdi. Ze stěny vystupuje pouze dřevěný rámeček, podobně jako je to u okénka recepce. Box tak do designu hotelu hezky zapadnul.
Vedle boxu je umístěný návod k použití a telefonní kontakt, pokud by si hosté nevěděli rady.
Ale jak se hosté k boxu dostanou, když je umístěný až v chodbě recepce? Pro vstup do hotelu používají elektronického vrátného – Gatekeeper. Pro otevření hlavních dveří hosté zadají stejný kód jako pro vyzvednutí karty v Keyguru boxu. Během pobytu už se můžou sami rozhodnout, jestli si hlavní dveře budou otevírat kódem nebo přiloží kartu ke čtečce.
Otevření hlavních dveří kódem využívají i zaměstnanci hotelu. Výhodou je, že s sebou nemusí nosit kartu.
Obavy, že si starší hosté neporadí s bezobslužnou recepcí, se nepotvrdily
Majitel hotelu měl nejprve obavy, zda si hosté na bezobslužnou recepci zvyknou. A to zejména starší hosté. „Při snídani se na zpětnou vazbu ptáme a musím říct, že je docela kladná,“ říká s úsměvem. Někteří hosté přiznávají, že po obdržení e-mailu s instrukcemi měli trochu obavy, ale jakmile k boxu přijdou, vše je velmi intuitivní.
Totéž platí o vstupu do hotelu přes Gatekeeper. „Vidím to i na kameře, že je to v pohodě, že přijdou a hned naťukají kód,“ říká Denis Mařík. Hotel odesílá kódy ve chvíli, kdy jsou pokoje uklizené a připravené. V méně vytížené dny se tak hosté mohou ubytovat i dříve.
Jakmile jsou pokoje uklizené, obdrží hosté kód pro vyzvednutí karty do e-mailu a SMS.
Automatizace recepce podrží hotel, i když někdo onemocní
Keyguru box je zárukou hladkého fungování recepce za každé situace. V klasickém provozu hotelu by nebylo příliš moudré spoléhat pouze na jednu recepční. Co když onemocní nebo má zrovna dovolenou? I v takových případech zaskočí Keyguru box. Díky propojení na rezervační systém Previo může fungovat zcela automaticky.
Zaujalo vás řešení automatizace recepce a vstupu v Hotelu Adler? Rádi byste svým hostům nabídli něco navíc a posílili hotel po provozní stránce?
[sc name=“cta_box_keyguru_box_case_studies_bottom“][/sc]