Nonstop recepce láká, ale prodraží se: Zkuste bezkontaktní check-in

Má být hotel k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu? Hosté stále víc touží po odpočinku bez omezení, ale provozním často chybí finance. Naštěstí existuje efektivní řešení obou problémů. Ubytování i check-out vyřešíte samoobslužně online, hotel udržíte v provozu i bez recepce. Levně, snadno, chytře.

Hotelům chybí personál, ale noční recepce je pro klienty samozřejmost

Sektor ubytování je stále v krizi. V nejhorších vlnách covidu klesla návštěvnost o 91 %, chybí výnosy z turismu a situace se zlepšuje jen pomalu. Ubývá kvalitních zaměstnanců, pozice nezvládá plnit až 60 % hoteliérů. Lákají jen extra výhody a platy, které si ale ne každý podnik může dovolit.

Nároky klientů přitom rostou všemu navzdory. Už se jim nechce stresovat se s časem příjezdu a zbytečně spěchat. Zvykají si na nonstop recepce, které je ubytují 24/7. Nová generace navíc silně preferuje stoprocentně bezkontaktní služby a samoobslužný check-in.

Jak mají hoteliéři na současnou situaci odpovědět?

Investovat do lepšího náboru nemohou, peníze chybí už na samotné platy. Ze stejného důvodu často nepřipadá v úvahu zavedení nočních směn. Nedoporučuje se ani pragmatické omezení provozu, které často vyústí v ještě větší úbytek hostů.

Moderním řešením je online hotel bez recepce

Jak vyvážit vzrůstající nároky zákazníků, když nemáte zdroje? Využijte technologií bezobslužného ubytování.

Samoobslužné recepce zažívají velký boom. Systém s klientem samostatně vyřeší rezervace, check-in i check-out. Hoteliérům tím vzniká několik neocenitelných výhod.

  • Technologická řešení zcela nahradí recepční, čímž řeší personální nedostatek.
  • Ušetří se statisíce v provozních nákladech.
  • Chytrá řešení vychází vstříc těm klientům, kteří touží po ubytování bez omezení a lidského kontaktu.
  • Vše funguje na bázi jednoduchých aplikací.

Současné možnosti bezkontaktního check-inu

Technologie v současnosti pokrývají všechny fáze ubytování, od zadání a správy rezervace, komunikaci s klientem, předání a odběr klíčů po samotný přístup do pokojů.

Díky speciálním boxům bezkontaktně předáte klíče nebo přístupové karty. Ty základní mají mechanické zámky, které musíte pravidelně ručně měnit a o aktuální kombinaci informovat klienty. Náklady na pořízení a provoz jsou minimální. Nicméně, tento typ boxů není moc bezpečný. Obzvlášť když mezi rezervacemi zapomenete vyměnit kód, který pak může kdykoliv uniknout na internet.

Je proto mnohem lepší připlatit si za automatické verze, a pořídit si třeba samoobslužný Keyguru box. Má odolnou konstrukci a minimalistický design. Můžete ho propojit s většinou hotelových systémů, což usnadňuje správu rezervací. Přístupový kód změníte kdykoliv na dálku, i když náhodou vypadne proud – boxy jsou totiž opatřeny náhradním zdrojem.

Technologie řeší i autorizovaný přístup do obytných prostor. Skvělým příkladem je GateKeeper, samoobslužný vrátný. Dveře otevře jen po zadání speciálního kódu, který opět kdykoliv upravíte na dálku. Díky integraci s hotelovými systémy navíc v reálném čase sledujete informace o vstupech, i kdo je v místnosti nyní.

Je lepší samoobslužné ubytování, nebo kombinace technologií a lidské síly?

Toto rozhodnutí plně záleží na situaci a typu ubytování.

Bezobslužná řešení využijí apartmány a Airbnb, které poskytují převážně krátkodobé pronájmy. Příkladem je třeba pražský podnik White Swan. Majitel neměl čas věnovat se rezervacím a potřeboval většinu provozu spolehlivě automatizovat. Samoobslužný box byl proto ideálním řešením. Kódy host obdrží e-mailem nebo SMS, užívá si bezpečí a soukromí.

Kombinovaný přístup doporučujeme hotelům, které poskytují širší rozpětí služeb. Zde technologie odejmou recepčním nudnou rutinní práci, díky čemuž budou mít čas i energii věnovat se naplno přáním hostů. V noci půjdou domů a ubytovávání přenechají na Keyguru boxu a GateKeeperu. Tímto způsobem svůj provoz řeší například krakovský hotel Turnau, nebo hotel Amálka u Řípu

Nicméně i luxusní hotel s širokou nabídkou služeb může být bezobslužný. Příkladem je pobočka OREA Resorts na Malé straně, pyšnící se čtyřmi hvězdičkami. Personál tu sice nenajdete, ale rozhodně nestrádáte. Recepční je neustále dostupný na telefonu, zbytek si objednáte pomocí mobilní aplikace.

Zařídit nonstop recepci je lehčí než si myslíte.