Keyguru case study: Bezobslužný check-in ušetřil hotelu Astra statisíce

Během pandemie trpělo hotelnictví nejvíce. Každý přemýšlel, jak přechodně snížit náklady, aniž by utrpěla kvalita služby. Hotel Astra se s pomocí obrátil na nás. Keyguru Box nahradil recepční na noční směnu, čímž ušetřil téměř 405 tisíc ve mzdových nákladech. Samoobslužnou recepci si všichni chválí, vyřešila i problém s nedostatkem personálu. 

Astra je útulný hotel, v poklidné části hlavního města

Hotel Astra najdete v klidném prostředí Prahy 10. Hosté si jej chválí pro skvělou lokaci, dostupnost, příznivé ceny a perfektní služby. Na pokoje smí i domácí mazlíčci, v prostorách se často konají firemní konference. V šedesáti pokojích potkáte během týdne hlavně tuzemskou klientelu. Důvodem pobytu bývá nejčastěji pracovní cesta, nebo firemní konference. Přes víkend hotel navštěvují především zahraniční hosté. Vítáni jsou i domácí mazlíčci. 

Lukáš Suchán Hotel Astra
“Největším přínosem je úspora mzdových nákladů, řešení nedostatku personálu a zrychlení check-inu pro stálé hosty,” říká Lukáš Suchán, provozní ředitel hotelu Astra.

V hotelu to prostě žilo. Dokud nepřišel covid.

Hotel Astra potřeboval vyrovnat ztráty v období pandemie

S následky pandemie se potýkaly hotely po celé zemi. Astra nebyla výjimkou. Vedení řešilo zásadní problém – jak ušetřit provozní náklady, aniž by utrpěly služby a vybavenost hotelu. 

Nikdo nechtěl propouštět, personál se v hotelnictví těžko shání. V úvahu nepřicházelo ani šetření na materiálech, nebo zvyšování cen. Hotel Astra měl dlouhodobě dobrou pověst, které si vážil nadevše. A tak se vedení rozhodlo kontaktovat náš tým Keyguru.

Plán pro hotel Astra zněl jasně: vytvoříme samoobslužnou recepci

S majiteli hotelu Astra jsme problémy pečlivě probrali a došli jsme k závěru, že nejvíce ušetří na recepci, která byla doposud obsazena 24/7. S tím souhlasili, částečně i kvůli obtížím s náborem personálu. Také se jim líbila možnost usnadnit stálým hostům ubytování, obzvláště v noci, kdy jsou unavení a chtějí co nejdříve na pokoj.

Jak probíhala instalace Keyguru Boxu v hotelu Astra

Keyguru Box začal hotel Astra používat od října, pro check-in od 7 hodin večer. Recepční díky tomu nemusela absolvovat vyčerpávající noční směny. 

Hotel Astra původně plánoval zcela samoobslužné ubytování, nakonec se ale rozhodl kvalitně zaškolit ostrahu, aby pomohla, kdyby se vyskytly problémy.

Vedoucí recepce paní Jarkovská
Vedoucí recepce Gabriela Jarkovská, které zavedení Keyguru Boxu na noční směny značně usnadnilo život.

Stejně hladký byl i provoz. “Naši stálí hosté, kteří přijíždí v noci nebo později večer a nepotřebují informace z recepce, zrychlený proces check-inu dokonce velmi přivítali.”, nechalo se slyšet vedení hotelu. “Pro nové hosty máme zpracovaný informační leták, ve kterém naleznou veškeré informace a také plánek hotelu”.

Instalace Keyguru Boxu byla bezproblémová. Hotel Astra nepotřeboval posilovat Wi-fi, ani upravovat elektrické obvody, nebo konstrukční dispozice interiéru. Keyguru box jednoduše sladili s dosud používaným rezervačním systémem Hoteltime a bylo hotovo.

Nestěžoval si ani pracovník noční ostrahy. Klienti si podle něj klíče vyzvedávali samostatně, aniž by jim musel pomáhat.

Keyguru Boxy pomáhají každý den hotelům usnadnit každodenní provoz a zvýšit kvalitu služeb. Zjistěte, jaké výhody přinesou i vašemu byznysu.

Jak funguje bezobslužná recepce Keyguru v hotelu Astra

box otevřený přes modul pro recepční

Takhle vypadá Keyguru Box otevřený přes modul pro recepční.

Samoobslužné ubytování pomocí Keyguru Boxů je snadné, rychlé a intuitivní. V zásadě probíhá takto:

  1. Host obdrží email s přístupovým heslem
  2. Při check-inu heslo zadá na displeji Keyguru Boxu, čímž ho otevře a vezme si klíče
  3. Tímto se vyřeší ubytování, aniž by musela proběhnout interakce se skutečným recepčním
host si vybírá klíče a jde na pokoj
Host si vybírá klíče a jde na pokoj. Check-in nemůže být jednodušší.

Vyplatila se hotelu Astra bezobslužná recepce?

Rozhodně.

Automatizací ubytování hotel Astra ušetřil 25 tisíc měsíčně, ročně se částka vyšplhala na atraktivních 405 tisíc korun. Měsíčně Keyguru Box využívá až 70 hostů, což je zhruba 10 % celkové klientely. Podle majitelů bude toto číslo po pandemii dále růst. Aktuálně mají většinu rezervací během týdne, ale pomalu se plní i víkendové termíny.

Práce na recepci hotelu Astra je díky Keyguru Boxu lidštější, check-in hostů snadný a efektivní.

“Keyguru nám usnadňuje organizaci chodu hotelu i předávání klíčů hostům, kteří přijedou později než v 19:00. Security služba se tím pádem nemusí o nic starat, jen v případě, kdyby neznali heslo pro vyzvednutí klíče, tak jim ho sdělí. Keyguru nám vyhovuje. Je to snadné a přehledné.” uzavírá s úsměvem vedení hotelu. Časem plánují i zapojení Keyguru integračního systému, který celý proces ještě zjednoduší.

Zaujal vás příběh hotelu Astra? Kontaktujte nás a společně vymyslíme, jak pomoci i Vašemu hotelu ušetřit provozní náklady.